Ons verhaal

Wij zijn een ambitieuze start-up met een passie voor innovatie.

Hoe het begon

Thijs van der Spil

Tom over Thijs: “Thijs is een echte schaker, hij kan op twee borden tegelijkertijd vier stappen vooruitdenken.”

In maart 2017 zijn Thijs en Tom Humanex begonnen. Tom wilde bewijzen dat je niet oud en grijs hoeft te zijn om gave projecten te doen op hoog niveau. Thijs wilde laten zien dat hij de beste startup van Nederland kon bouwen. Het strategische brein van Thijs en de creatieve geest van Tom waren de basis voor Humanex. Het werd een startup met een passie voor innovatie én de mensen om hen heen. Want alleen als je de mens centraal zet, ontstaat er iets bijzonders.

Tom Gouman

Thijs over Tom: “Tom neemt nooit een blad voor zijn mond en hij heeft iets ondeugends, waardoor het gewoon heel leuk is om met hem samen te werken.”

Onze kernwaarden

Eén van onze sterkste punten is onze cultuur. Daar hebben we de afgelopen twee jaar hard aan gewerkt en in geïnvesteerd. Om dit succes vast te houden naarmate we groter worden, hebben we drie kernwaarden geformuleerd: Eager to Grow, Create a Spark en Be a Supermodel. 

Eager to grow

Wij zijn mega leergierig en investeren veel in opleidingen en traingen. Ook bij onze klanten zien we altijd mogelijkheden om (sneller) te groeien.

Create a spark

Wij zijn de overtreffende trap van nét dat stapje extra zetten. Klanten krijgen naast originele ideeën ook een flinke dosis energie van ons mee.

Be a supermodel

Goed voorbeeld doet goed volgen. Daarom zijn wij het beste jongetje van de klas en de best practice hoe je als bedrijf kan innoveren en zo ook koploper wordt in jouw markt.

What is a Humanex?

Wij zijn er van overtuigd dat innovaties pas bijzonder worden als de mens centraal staat. Als je onvergetelijke ervaringen wilt creëren, kun je daar simpelweg niet omheen. Vandaar onze naam: Humanex(perience).

Voor ons logo zochten we inspiratie bij de godfather van alle innovatie: Leonardo Da Vinci. Zijn tekening van de Vitruviusman, waarin de mens als het centrum van het heelal wordt afgebeeld, was de inspiratie voor ons logo. Dus nee, het is geen tennisbal.

Over 5 jaar...

Bij Humanex dromen we graag groots. In 2025 zien we een volle prijzenkast voor ons en zijn we de meest succesvolle innovatieconsultancy van Nederland. We zijn de best practice voor onze eerste vestigingen in het buitenland. We hebben meer dan 100 projecten gedaan met échte impact op onze klanten, hebben onze eerste eigen producten succesvol gelanceerd én zijn we nog steeds het leukste bureau om bij te werken.

12