Van Customer Experience naar Human Experience!

Human Experience

We leven in een experience economy: het succes van organisaties wordt niet langer bepaald door de producten of diensten die zij leveren, zelfs niet door de service die zij bieden. Nee, organisaties onderscheiden zich door de experience die zij klanten geven.

Onze overtuiging is dat niet de consument, maar de mens centraal moet staan. Organisaties moeten zich niet langer afvragen hoe zij zoveel mogelijk consumenten aan zich kunnen binden, maar hoe zij zoveel mogelijk waarde kunnen toevoegen in het leven van hun klanten. Hierdoor ontstaat er een duurzame relatie tussen de klant en de organisatie.

Human Experience is een verzamelnaam voor alle ervaringen die mensen hebben. Of je nu klant bent (customer experience), burger (citizen experience), patiënt (patient experience) of medewerker (employee experience), we zijn allemaal mensen.

Daarom onderzoekt, ontwerpt en realiseert Humanex klantervaringen met impact, over alle kanalen, in alle fasen van de klantreis. We zijn een tijdelijke collega waar je prettig mee samenwerkt, maar die wel op de juiste momenten kritisch is. In onze aanpak geven we expliciet aandacht aan het overbrengen van onze kennis en ervaring aan de organisatie. Want als wij straks klaar zijn, moeten jullie zelf aan de slag.

INZICHT

Het begint bij inzicht in de wensen, behoeften en drijfveren van je klanten, eindgebruikers, werknemers, etc. Onze bewezen CX-methodiek kijkt naar alle interacties die iemand heeft met jouw organisatie, binnen een specifiek proces (klantreis), hoe hij dit beleeft en wat zijn rationele en emotionele overwegingen zijn. Heb je al veel data op de plank liggen? Dan beginnen we daar. En wat we nog niet weten halen we uit face-to-face gesprekken met je klant.

DESIGN

Ideeën genoeg in de organisatie, maar hoe kom je tot een goed concept? In een aantal design sprints ontwerpen we nieuwe, betekenisvolle ervaringen, klantreizen en concepten vanuit diepgaande inzichten in klanten of eindgebruikers. Deze toetsen we vervolgens weer bij de relevante doelgroep(en). Een excellente klantervaring houdt rekening met zowel de functionele als emotionele beleving en focust op de ‘moments that matter’.

REALISATIE

Wij zorgen ervoor dat goede ideeën niet in een lade eindigen, maar we zorgen er ook voor dat deze werkelijkheid worden. Met onze agile werkwijze zetten we snel en efficiënt pilots op, evalueren we deze en begeleiden we teams bij implementatie en het behalen van succes. Hiermee creëren we tegelijkertijd een standaardproces, met bijbehorende tools en methodieken. We houden van snel en concreet resultaat.

KLANTGERICHTE ORGANISATIE

We helpen je graag bij het klantgericht maken van je organisatie. Maar uiteindelijk moeten jullie het zelf doen. We maken onszelf dan ook graag overbodig. We helpen je bij het opstellen van een duidelijk klantstrategie, en creëren een klantgerichte cultuur door te werken aan de competenties en vaardigheden van de organisatie en haar medewerkers. We geven de klant een gezicht, waardoor iedereen weer weet waar hij het voor doet.

Ik wil aan de slag met Customer Experience

Neem contact op

Humanex®